keskiviikko 31. joulukuuta 2014

TYYLI-THROWBACK

Uusivuosi on täällä taas! Se aika kun perinteisesti muistellaan mennyttä vuotta ja sen tapahtumia. Tähän teemaan liittyen oon valmistellu teille jotain pientä normaalista poikkeavaa postausta, jossa kurkataan vielä vähän pidemmälle menneeseen aikaan. Tässä sis uudenvuoden special: Tyyli-throwback! :))

Kaivelin vanhan pöytäkoneen kansioita ja voi apua mitä kaikkea sieltä tuli vastaan :D Häpeän kääntyessä huumorin puolelle, raakasin kovalla kädellä teille esille muutamia kuvia, jotka kertoo siitä muutosten myllerryksestä minkä mun tyyli on ylä-asteelta tähänpäivään läpi käynyt.

Here we go...


YLÄ-ASTE: Tervetuloa vuoteen 2008! Puntit oli just opittu poistamaan sukista ja So Whatit vaihdettu Converseihin. Mulla niin naurattaa kaikissa tän aikakauden kuvissa omat ilmeet :D Miks piti näyttää tuommosta totista nyrppänaamaa?? Whyyyy..

Se aika kun mulla alko muodostua "oma tyyli" ja kiinnostaa pukeutuminen ylipäätään oli ylä-asteen loppupuolella. Pikkulierinen hattu oli kasvanu päähän kiinni ja Ginan pitkä pepun peittävä valkoinen toppi oli mun must vaate. Muita hottis juttuja back in the day oli ruutupaidat, raitahupparit, legginssit, tunikat, tuubitopit, ne hemmetin pienet farkkuliivit ja kerroksittain leikattu tukka oli ehdoton. Kuulostaako tutulta? Mulla oli ranteet täynnä kaikkea random rimpsuista festarirannekkeisiin. Muistan kuinka iskän kanssa väännettiin kättä, siitä leikataanko ne irti rippijuhlia varten vai ei :D 


LUKIO/VÄLIVUODET: Mulla puuttuu näiltä vuosilta ihan hulluna kuvia! Iso syy siihen se että mun kone ja kovalevy pöllittiin aikanaan Espanjan reissulla. Näistäkin suurin osa taitaa olla otettu jo valmistumisen jälkeen.

Oon aikalailla 18 vuotta täyttäny muka aikuinen. Tää oli semmosta muutosten ja kaiken maailman kokeilujen aikaa! Tukassa tapahtu paljon nuina aikoina. Oli kuulkaa kaikkea ottiksesta pottikseen ja takaisin. Kokeilin vähä kaikkea ja siltä se välillä näyttiki.. Yhtenä päivänä mulla saatto olla karvalakki ja toisena kukkakuosiset pöksyt. Statement-kaulakorut, maastokuosi, värilliset housut, khakin vihree ja kaiken mahollisen niiteillä tuunaaminen oli kovia juttuja näihin aikoihin. Mun tyyli alko naisistumaan aikalailla. Muistan kun oikein päätin että nyt mie opettelen käveleen koroilla! :D


NYKYHETKI: No missä nyt mennään? Nää kuvat taitaa olla kaikki tän vuoden puolella otettuja aikana ennen blogia. Mitä tyyliin ja pukeutumiseen tulee, oon aina ollu erittäin kokeilevaista sorttia. Tällä hetkellä musta tuntuu että oon pukeutujana löytäny itteni - tiedän mistä tykkään ja mikä mulle sopii. Sellainen oman jutun hakeminen on historiaa! En halua roikkua pelkästään trendien perässä. Tämän vuoksi kirppikset ja diy-projektit on iso juttu mulle. Tykkään siitä että tyyli ja vaatteet on omalla tavallaan uniikkeja, vaikka muodin seuraaminen aidosti kiinnostaakin. 

Kuvia kattellessa on kyllä jännä huomata miten oma tyyli on vuosien saatossa kehittyny. Jotenki sitä aatteli että: "ainahan mie oon tämmönen samanlainen ollu.." ennen tän postauksen tekoa :D Voisin tehdä tämmösen throwbackin vaikka ens vuonna uudelleen, eikö vaan?

Tämän myötä toivotan teille kaikille ihanaa ja onnellista vuotta 2015 <3 Kertokaa mitä tykkäsitte postauksesta ja sen jälkeen bottoms up ladieeeees!!

SEURAA BLOGIA: FACEBOOK / INSTAGRAM / BLOGILISTA / BLOGLOVIN

8 kommenttia:

  1. Voi että, tää postaus oli loistava! Kiitos, että päästiin kurkistamaan teitin tyylihistoriaan :-D hauskaa ja nostalgista...
    Vaikka ootkin pikkasen mua vanhempi, niin löydän kyllä yhtäläisyyksiä meidän tyyli-throwbackeissä... esim. tuo pepun peittävä toppi, kerroksittain leikatut hiukset ja ne nimenomaan liian pienet farkkuliivit kuulostavat kaikki liiankin tutuilta, haha!

    Tee ihmeessä samanlainen postaus ensi vuonna!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinkö? Huippua kuulla kiitos! :D Hahaa, ja ole hyvä vain!
      Minusta tuntuu että etenki nuo jutut oli niiin isosti "muodissa" sillon, että vaikka ikä heittäis pari vuotta sinne tai tänne siitä huolimatta kaikilla löytyy omakohtasta kokemusta! Mie teeen :)

      Poista
  2. Tämmöset postaukset on huippuja! :-D Mut mä niin muistan kun ostin ekat pitkät topit mustana ja valkoisena, ja mietin että miten oon ikinä pärjännyt ilman tälläistä vaatekappaletta. Melko harvoin ne nykyään on käytössä haha! Noihin omiin yläasteen ja lukion ekan aikana kiersin kirpputoreilla, käytin ylisuuria kauluspaitoja, legginsejä, tunikoita ja miljoonassa kerroksessa oleva tukka. Yhessä vaiheessa mulla oli myös otsatukka ja ton kerrostetun tukan kanssa olin yks pallopää. :-D Voi niitä aikoja! Pitäisköhän itsekin listata noita omia "asuja" vanhasta blogista. :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeeee! :D Kiva kuulla! Mie kans... Mulla oli oikeesti joka hiton päivä semmonen toppi päällä oli sitten farkut tai legginssit niitten alla! Aina hiton kiireellä laitoin niitä pesuun yöksi että kerkeää seuravaksi päiväksi kouluun päälle :D hahaa. Mun tukka oli kans ihan kamala pallosuttura.. Siitä en tohtinu laittaa kuvaakaan, se on oikeesti niiiiin kamala.

      Ps. Todellaki pitäis!!

      Poista
  3. hahaha voi ei muistan ne kamalat ginan topit! mullakin niita loyty mustana ja valkosena sitten mustat kiiltavat legginssit ja kauluspaita o ou :--D kamalinta oli kiskoa sita toppia kokoajan alaspain etta peppu varmasti kuitenkin pysyy piilossa hahhaha. nykyaankin nakyy jotain viistoistakesasia samoissa releissa ja kattelen kauhulla et miten oon kehdannu kulkea sellasissa vaatteissa ja yhdistaa jotkut legginssit viela aah-niin-tyylikkaisiin gladiaattorisandaaleihin….

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa, huomaa että ne topit on ollu monen muunki mieleen aikanaan :D Toihan oli ihan klassikko asu! Ja jooooo voi sitä topin kiskomista, mulla ratkes monesti reikä siihen kohtaan mistä aina vedin sitä.. Minusta tuntuu että maailmassa on tiettyjä asioita jotka meidän kaikkien pitää oppia kantapään kautta :D

      Poista
  4. Tää oli tosi kiva! Nykyään sun tyyli on kyllä tosi upee + sulla on ihana hymy <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oiii kiitooos, aivan ihana kuulla! :) <3 Tätä oli kyllä tosi kiva tehä!

      Poista